На відміну від допомог по вагітності та пологах, компенсації заробітку за час догляду за хворою дитиною та інших допомог, які фінансуються за кошти Фонду соціального страхування України з першого дня і до завершення тимчасової втрати працездатності, у випадку загальних захворювань або травм перші п’ять днів непрацездатності оплачуються за кошти роботодавця. А починаючи з шостого дня і до одужання – фінансуються ФССУ. 

ℹ Як роботодавцю з’ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням?🕵️‍♀️

  • Роботодавець оплачує лише перші п’ять днів одного випадку тимчасової непрацездатності свого працівника незалежно від кількості лікарняних листків, якими його оформлено. Тож страхувальнику важливо знати, чи є різні лікарняні виданими в межах одного страхового випадку. 
  • У паперових листках непрацездатності на бланку наявна відмітка «первинний» або «продовження», однак в е-лікарняних така позначка відсутня.
  • На підставі даних медичних висновків, що складають один випадок тимчасової непрацездатності, в порядку черговості формуються е-лікарняні, кожен наступний з яких створюється як продовження першого та разом складають один страховий випадок. 
  • Тож унікальний номер випадку непрацездатності для всіх електронних лікарняних, сформованих в межах одного випадку, буде співпадати.
  • При цьому номери самих е-лікарняних можуть відрізнятися, навіть якщо всі вони видані як продовження.
  • Аби і працівник, і роботодавець могли побачити зв’язок е-лікарняних, Пенсійний фонд України оновив інтерфейси особистих кабінетів на вебпорталі електронних послуг – відтепер там доступні розширені можливості деталізованого перегляду е-лікарняних.
  • Зокрема, було додано інформацію щодо номеру випадку тимчасової непрацездатності, який раніше був недоступний для перегляду страхувальниками і застрахованими особами.
  • Тож тепер аби з’ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням, достатньо звернути увагу на унікальний номер страхового випадку.
  • ❗️Якщо в працівника декілька електронних лікарняних, створених як продовження, всі вони матимуть однаковий унікальний номер – «номер випадку непрацездатності».
  • Крім того, в інтерфейсі з’явилась інформація про наявність ознак алкогольного/наркотичного сп’яніння пацієнта✅, порушення ним режиму лікування✅, а також щодо причини непрацездатності✅, зокрема, встановленої ФССУ (наприклад, щодо зв’язку хвороби або травми із виробництвом).

☎ Гаряча лінія з питань користування особистими кабінетами на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України: 0-800-503-753

☎ Гаряча лінія щодо оплати е-лікарняних і подання за ними заяв-розрахунків: 0-800-501-892

📎 Детальніше про дії роботодавця, якщо його працівнику відкрили електронний лікарняний: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4081778098617372

📎 Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4079177862210729